Olympic Basketball Championship
Dribble, slam, dunk, score and win worlwide Olympic Tournament! You know Basketball is one of the most famous sport of the summer olympics games. We invite you to take place in the Olympic competition, playing official national teams like USA Basketball National Team, Russia National Team, China National Team... amongst others Show you skills, moves and fakes in this fast-paced authentic Basketball game. On defense, steal ball from your opponents and on attack, score 2 or 3 points shoots or dunk. Become a basketball vituoso alike the stars of the NBA playoffs! Main features: - Single Match with Top AI game - Local 2 Players Game (need 2 Gamepads) - Summer Olympics Tournament games - Full 3D - Realistics animations - Real Basketball stadiums ambient sounds - Tune Crowd attendance on low-end devices - Toggle Light Reflection and Shadows on low-end devices How to Play: - Arrow Keys or Gamepad or Touchscreen Joystick to Move Player - Keyboard Left Ctrl or Gamepad or Touchscreen A Button to Pass Ball and Steal Ball - Keyboard Space or Gamepad or Touchscreen B Button to Shoot and Dunk Time to enter competition! Note to Desktop Users: In case your screen 'Jitters', this should be due to processor having troubles doing all graphical operations. To overcome that, during game click on the settings button on top/right corner and try remove some crowd and/or floor reflection and shadows. This shall ease processor and graphic card and remove the problem. Thanks!