Hunt: Showdown 1896 - From the Wilds
This DLC contains two Hunters, two Weapons, and one Consumable: - Trapper: Buckshot (Hunter) - Trapper: Snare (Hunter) - Open Season (Springfield 1866 Marksman) - Trail Marker (Uppercut Precision) - Hart's Hope (Regeneration Shot) The most powerful memory Robert Hogen and Laura Merrill share is one of smoke. Cousins whose families lived together in a ramshackle homestead in the Rockies, they awoke one night to fire and chaos. Merrill stumbled out the door to find Hogen crouched in terror as a screaming figure wreathed in flames shambled off into the woods. They could only watch as fire devoured everything and everyone they knew. Trusting no one but each other, they did what they could to establish themselves on the ruins of the homestead. Their efforts seemed doomed to fail. The pair were starving when mountain man Thomas Bridge stumbled across their encampment. Taking pity, he stayed with them, fed them, and showed them how to survive in the wild. The pair were quick learners, thriving under Bridge’s instruction. He also introduced them to the local Indigenous trappers. When their skill surpassed his, he decided they were ready to survive on their own. They awoke one morning with him gone. At first, they thrived, bringing in massive harvests of furs. But other trappers sought to steal the secrets of their rich hunting grounds. Rich men from back east claimed the lands of the forest, sending armed desperados to chase the Trappers out. The pair fought back. Still, it almost came as a relief when they got a telegram from Bridge on a trip into town to sell their wares. He had gone to Louisiana to hunt a new kind of prey and needed guns at his back he could trust. In addition, he might have uncovered clues to what happened that fiery night long ago. Cashing in what they had caught, the pair set out for the south. They did not know what they would be facing, but they would heed their adoptive father’s call.