Gears Tactics - Base Game
Complete the Gears Tactics tutorial and get Armored Gabe Character Skin for multiplayer modes in Gears 5. Gears Tactics is the fast-paced, turn-based strategy game set 12 years before the first Gears of War. Cities on the planet Sera are beginning to fall to the monstrous threat rising from underground – the Locust Horde. With the government in disarray, a squad of survivors emerge as humanity's last hope. Play as Gabe Diaz, recruiting, equipping and commanding your squads on a desperate mission to hunt down the relentless and powerful leader of the Locust army: Ukkon, the evil mastermind who makes monsters. Against all odds and fighting for survival, outsmart your enemy in uniquely brutal, turn-based tactical combat. Experience the intensity of one of the most-acclaimed video game sagas in an exciting new way. - Immersive and character-driven story: Play as the defiant soldier Gabe Diaz, rescuing and building your troops in a journey of leadership, survival and sacrifice. - Customizable squad and equipment: Prepare your troops to face tough enemies, upgrading their skills and outfitting them with loot collected in challenging missions. - Aggressive gameplay: Command your squad in fast paced, turn-based battles, advancing and surviving intense and visceral encounters with the unstoppable, swarming enemy. - Massive boss battles: Defeat towering deadly bosses that defy your strategies and completely change the scale of the battle. - New content: Jack joins the fight with over 20 skills to combat new, powerful enemies. Improve your weapons and armor with Supreme equipment. - Optimized for Xbox Series X: Gears Tactics features Smart Delivery and plays in 4K Ultra HD at 60 frames per second.