Gallipoli - Conscript Pack
The ‘Conscript’ pack contains new uniforms, headwear, and equipment options for the Ottoman Empire. In order to deal with the demands of fighting on multiple fronts, the Ottomans conscripted thousands of Arab men to fight in their army. This new DLC introduces new options based on these conscripts. For officers, there is a stylish officer's Ghutra with Agal and an officer's tunic representing the rank of Kaymakam (Lieutenant Colonel). This Ottoman officer's equipment further reflects the use of German gear, as he is wearing a German-style breadbag, trench torch, and a C96 holster. For regular soldiers, a variant of the summer uniform is available with new trousers featuring a square knee patch – reflecting the many styles present in the Ottoman ranks. A Keffiyeh headdress with simple Agal is included for the infantry, along with a leather rifle bandolier set - commonly seen with Arabic troops set off nicely with a German-style breadbag and bayonet. A new character body variant, 'Abdusselam', is included too. With beard stubble indicative of the ongoing conflict, with no end in sight Accessible by all factions, the impressive ‘Haidar’ moustache and beard combination is available along with the equally impressive ‘Nazim’ moustache. Pince-nez glasses complete the look, and all soldiers can enjoy a full cigarette before going into battle. The 'Conscript' pack contains: 1x Face for Ottoman soldiers modelled on the Arab conscripts of the Ottoman army. 2x Facial Hair for all factions - The ‘Haidar’ moustache and beard combination and the ‘Nazim’ moustache. 2x Facial Accessories for all factions - Pince-nez glasses and a full cigarette. 2x Headgear for Ottoman soldiers - An officer's Ghutra with Agal, along with a Keffiyeh headdress with simple Agal. 2x Equipment for Ottoman soldiers - Ottoman officers' equipment with German material and a German-style breadbag and bayonet for the soldiers. 2x Upper Clothing for Ottomans - An officer's tunic representing the rank of Kaymakam (Lieutenant Colonel) and a variant of the summer uniform for soldiers. 2x Lower Clothing for Ottomans - Cavalry jodhpurs for officers and trousers featuring a square knee patch for soldiers.