Endless Space 2: Penumbra
The Umbral Choir have been roaming the universe since the dawn of time, silent observers of the woes of the world. At last, they heard the death cry of the Endless Galaxy and decided to rush to the aid of those who suffered. The Umbral Choir only own a single hidden system throughout the entire game. They can however expand and fuel their economy by building sanctuaries on neutral or enemy system anonymously. This faction heavily relies on its ability to stay undetected and on its formidable use of the hacking feature.