Age of Mythology: Retold - New Gods Pack: Freyr
Welcome to the Freyr God Pack, a new type of expansion for Age of Mythology: Retold. Challenge friends with a new Major God, Freyr, and three new Minor Gods: Ullr, Aegir, and Vidar, and leap into battle with their new god powers, myth units, and technologies! Battle your way across the frozen North in an exclusive mythical battle scenario, crushing your opponents with the wrathful power of your new gods! 4 New Gods Freyr - The Norse major god of fertility and kingship, Freyr’s focus is defensive and technological rather than aggressive. Freyr’s god power is Gullinbursti, which temporarily summons Freyr’s magical giant golden boar to defend a Town Center. Ullr - The Classical Age Norse god of oaths and archery, Ullr improves your defenses and Longhouse units. Ullr’s god power, Asgardian Bastion, allows you to erect a powerful Hill Fort-like fortification one age earlier than usual. His myth unit is the Draugr, an undead archer whose arrows penetrate multiple targets. Aegir - The Heroic Age Norse god of the sea and storms, Aegir boosts your myth units and siege weapons. Aegir’s god power, Tempest, calls down a vicious hailstorm that damages and greatly slows down enemy units. His myth unit is the Rock Giant, a towering personification of stone who crushes and even devours buildings. Vidar - The Mythic Age Norse god of vengeance and resilience, Vidar favors your human soldiers and heroes. Vidar’s god power, Inferno, unleashes a fiery path of destruction that incinerates all in its path. His myth unit is Fafnir, the infamous wingless dragon of Norse legend, who envelops enemies in fire and poisonous fumes. 1 New, Fully Voiced Mythical Battle Reginleif’s Rally — As his plans in Egypt unravel, Gargarensis travels north and rallies the giant clans to attack the Norse of Alfheim. Surrounded on all sides, the beleaguered Norsemen make a final stand and prepare to die valiantly when the Valkyrie Reginleif suddenly arrives to lead the defense. Will she inspire these hardy people to an unlikely victory, or will Freyr’s realm fall to the ravages of frost and flame? In this mission, you will worship the god Freyr.