4096 Space Traders Era
Chart your fortune across a living galaxy. In 4096 Space Traders Era, you are a trader-pilot working your way from star to star, hunting the best deals the universe has to offer. Explore a fully 3D galaxy: scroll through star systems, dive into each system to inspect its planets, and pick your next destination from a sprawling map where distance and reachability matter. On every world, the trading and stock screen puts a live market at your fingertips — buy commodities cheap on one planet, haul them across space, and sell them dear. Track your cargo, your positions, and your profit and loss in real time, because your one true goal is to grow the combined value of your cash and stock to the very top. But the void is not empty. Every journey to a planet can drop you into a dogfight against alien fighters — dodge, out-fly and out-shoot them with guns and missiles while your Quantum Energy and ammo drain away. Whether you're winning or losing the battle, you can open comms and negotiate with the aliens to settle the fight and finish your journey on your own terms. Trade, fly, fight, and deal your way to the richest hold in the galaxy. Key Features - Deterministic galaxy generator — The entire universe is procedurally built from a single seed: 1,024 stars and 6,000+ planets, each with its own economy, tech level and market. Because generation is fully deterministic, the same seed always rebuilds the exact same galaxy, so your world stays consistent across every session and save. Start a New Game and the seed changes — spinning up a completely fresh galaxy to explore from scratch. - Deep 3D exploration — Scroll a detailed, navigable star map, jump between systems within your hyperdrive's range, and drop into any system to survey its planets before choosing where to trade next. - Living market & stock screen — Buy low, sell high across thousands of worlds. A real-time trading board and inventory screen track your cargo, average cost, current market value and profit/loss, with prices that drift and evolve as the galactic economy simulates day by day (complete with price history and sparklines). - One goal: build your fortune — Your net worth is the combined value of your cash + stock. Grow it as high as you can, chase the top "Stock and Cash Value," and beat your own peak. - Alien dogfights — Every trip to a planet can erupt into combat. Pilot your fighter, manage Quantum Energy and ammo, and fight off alien waves with guns and missiles. - Negotiate your way out — Win or lose, open comms with the aliens to settle any battle and continue your journey on your terms. - Risk & permanence — Manage fuel, hull damage and cargo weight between trips, repair at station, and play with optional permadeath for a true high-stakes run.