Order of Battle: Red Star
The first of a trilogy of DLCs featuring the whole World War II from the Soviet Union's perspective. Starting with the fight against the Imperial Japan, players will get transferred to Europe in 1939. Red Star covers the battles of the Red Army in the years 1938-41. The game starts with the Battle of Lake Khasan (July 29, 1938 – August 11, 1938), the attempted military incursion by the Japanese from Manchukuo, into territory claimed by the Soviet Union. It continues with the conflict of Khalkhin Gol, the decisive battle of the undeclared Soviet-Japanese Border War. Repel the Japanese and expel them from Mongolia! Then, get transferred to Europe and participate in the Soviet invasion of Poland (as result of the so-called non-agression pact with Germany). Win by beating the FInnish forces in the gelid Winter War! The last stage of the DLC from summer 1941 deals with the German invasion of the USSR and ends with the battle of Moscow in Dec. 1941.