Adventure of Samsara
Adventure of Samsara, a mysterious, Metroidvania action-adventure, reimagines the spirit of the original Atari 2600 title, Adventure. With stunning, 2D pixel art, Adventure of Samsara combines classic gameplay, a deeply connected world, and a heady, twisting narrative of death, rebirth and memory. Developed by the Brazilian studio Ilex Games, players take control of the Solar Champion, a long-dead Plutonian resurrected by the primordial light of the Sun. Tasked with reactivating a mysterious interdimensional fortress, the Champion must restore balance to the multiverse. As players battle through a series of diverse, interconnected biomes and confront brutal mutant bosses, they will unlock new abilities and enhancements – each revealing deeper layers of the game’s enigmatic, cosmic narrative. The game lives in the spiritual landscape of the original Adventure, brimming with its core elements of exploration, curiosity, and hidden secrets. Not a remake or sequel, Adventure of Samsara instead asks players to search for subtle references to the very first adventure game as they journey through a remarkably deep world. Features - Metroidvania Exploration: Explore 10 unique biomes, from frozen wastes to industrial labs, each filled with distinct enemies, hazards and hidden upgrades. - Classic Gameplay Feel: With classic gameplay and twisted 2D pixel art, Adventure of Samsara evokes the timeless feel of games like Prince of Persia (1989) while offering something entirely new. - Original Worldbuilding: Adventure of Samsara’s narrative is a psychedelic, interdimensional journey of survival and evolution with you as the Solar Champion. As the Solar Champion, embark on a psychedelic, interdimensional journey to stop a powerful force from destroying the world. - Adventure Easter Eggs : The game features nods to the original Adventure, with familiar structures, enemies, and references that reward both new and returning players. - Collectible Items: Collect items, cached away in hard-to-reach corners, to improve your stats and load augments to enhance your abilities and skills, allowing you to customize the game the way you want.