Way of the Hunter - Tikamoon Plains
Welcome to Tikamoon Plains! Explore diverse landscapes, from windy mountains to deadly deserts and vast savannahs teeming with life. Join Malachi, a professional hunting guide, as he leads a group of adventurers through the thrilling world of Tikamoon Plains, inspired by the African wilderness. Equip yourself with a wide selection of firearms, hunting bows and gear, to hunt for the best trophies and decorate your hunting lodge while immersing yourself in the daily routines of unique wildlife. Whether you explore by car, UTV, or on foot, Tikamoon Plains will offer you a surprising range of biomes. From lush, green grasslands and river-side forests in the southeast, to the dry Savannahs with scattered trees and bushes, to the mountainous and desert regions in the west. Abundant Wildlife Life flourishes throughout Tikamoon Plains, particularly in the grasslands, where water sources attract various species like Black Wildebeests, Common Warthogs, and Egyptian Geese. In these Grasslands, you may also encounter mighty Cape buffalos, although they primarily inhabit the Savannahs, where they search for food and find shade under trees. Observing Blue wildebeests, Gemsboks, and Spotted Hyenas in their natural habitats is truly impressive, but be cautious, as the king of the animal kingdom, the lion, controls the the plains. The Grasslands and Deserts are home to animals like the Greater Kudu but if you venture into the mountains, you're more likely to find animals like the Honey Baders Even the desert areas present hunting opportunities, despite their mysterious and deadly nature. The swift and agile Gemsboks thrive in this dry environment, and you may also encounter Spotted hyenas who have adapted special skills to survive. A New Way of the Hunter Experience Each hunting ground in the Way of the Hunter offers a unique experience, but Tikamoon Plains introduces entirely new African environments, including the Savannah and Deserts. Additionally, bows have been added as a new class of weapons and require a different hunting approach compared to firearms. Exercise caution when using them, hunter. This DLC is also part of the Map Pack 1 and the Elite Edition.