Order of Battle: Red Steel
The second of a trilogy of DLCs featuring the whole World War II from the Soviet Union's perspective. Red Steel begins in January 1942 with Soviet attacks at Staritsa, still not far from Moscow. During the harsh Russian Winter, you will need to remain on the offensive as the German army staggers, until the tide begins to turn again in spring 1942. Then we make a little detour to the Crimean Front, which offers a somewhat different challenge due to its peculiar geographical features. In summer 1942 the Wehrmacht launches a new grand summer offensive which finally leads to the crucial battle of Stalingrad. This battle plays a major role in Red Steel, and the various developments related to it are featured in several scenarios from autumn 1942 to January 1943. In the last stage of the campaign, the Germans recover again with another victory at Kharkov. The final scenario gives the player a glimpse of the Kuban air battles, where Luftwaffe and VVS - the Soviet air force - clashed in intense air combat with massive numbers of aircraft involved over the Kuban region in the Caucasus. The campaign continues right after the end of the previous Soviet DLC, Red Star. Players will be able to import their core army saved in Red Star to play the new DLC with experienced units, and previously unlocked commanders and specializations. The two extra scenarios depict Operation Mars, another Soviet offensive to eliminate the Rzhev Salient, and Operation Iskra, with the goal of opening a permanent land corridor to the besieged city of Leningrad. Victory here puts the player back onto the main campaign path.