From the City of Minas Ithil to the blasted slopes of Mt Doom, make Mordor your own with the incredible detail obtained from the High Resolution Texture Pack's ultra-high resolution textures. Before you attempt to install, please make sure that your system requirements meet or exceed the minimum spec for this content, including 64-bit Windows 10 Creators Update, a minimum of 16 GB of system RAM and a DirectX 11 hardware feature level 11 compatible NVIDIA or AMD video card with at least 8 GB of RAM and the latest drivers.