Blades of Fire Demo
The Blades of Fire demo features the beginning of the game allowing you to forge your first weapons, experience the unique combat system, fight a big troll and learn more about Aran's journey. Progress made in the demo can be carried over to the full game via your save file. Before you start the demo, remember these four things: - There are no weapons at your disposal in the world of Blades of Fire. You forge your own - your way. Master the secrets of the Forge, and none shall rival you on the battlefield. - Your weapons wear down in combat. Pay close attention to their performance, as it worsens with wear. Use them wisely and keep backup options in your inventory. - Combat is exhausting. Hold a defensive stance to recover quickly. This technique is known as The Breath of the Defender, and it is crucial to use it in battle. - Pay attention to Adso! He will be of great help in your journey. Remember, this is just a demo which barely scratches the surface of what Blades of Fire has to offer. There will be so much more to explore! From the award-winning studio MercurySteam, comes a new action-adventure where you forge your own weapons and face fierce enemies in a unique combat system. Create your weapons of choice in the forge and choose between seven different weapon families.