Windbound - Ancestral Gear
To Kara's tribe, the exploits of her ancestors are legendary. Hunters, fishers, warriors, poets and philosophers, their stories tell of a people who lived in perfect harmony with the natural world and swam the deep waters in the company of gods. Though the tale of their downfall has been lost to time, their legacy lives on in these artefacts that have endured to this day. Ancestral Attire This treasured garment – fit for either a warrior or a priest – has been handed down from generation to generation, and now the time has come for Kara to honour her past. Ancestral Oar The Oceanic Gyre was revered in times past, though its true significance is enigmatic to Kara’s people today. Nevertheless, this salt-treated wooded oar remains sturdy and functional, despite its age. Ancestral Knife How or where the ancestors acquired these Sea Shards remains a mystery, but few would deny their efficacy. Luminous, durable and impossibly sharp, this blade cuts as well today as it did a hundred years ago.