Experience classic railroading moving heavy coal and manifest freight through the heart of Virginia's coalfields with Train Sim World 2: Clinchfield Railroad. Often called “The Rio Grande of the East” for its spectacular scenery and challenging mountain railroading, the Clinchfield (which is now CSX’s Kingsport Subdivision) was both an extraordinary coal hauler and a busy and vital bridge line for manifest freight traffic, providing a link between the Chesapeake & Ohio on its north end and the Seaboard Coast Line in the south. It’s your job to take charge of the heavy coal and manifest freight services through the rugged Appalachian Mountains, utilising the instantly recognisable EMD F7 and SD40 diesel locomotives, dressed in the vibrant and coal dust-coated Clinchfield Railroad livery.