Lucid Cycle
Journey through a series of unique and puzzling vignettes that unfold into a deeper abstract narrative! Sleep has the power to transport us to wonderfully enigmatic places, sometimes frightening and often unexpected. Lucid Cycle is an exploration of the concepts and experiences common to our dreams, whether it’s solving environmental puzzles without a clear purpose or journeying through a shifting landscape without knowing the final destination. Sometimes we might find ourselves in familiar places with unfamiliar circumstances or vice versa, but is there a greater meaning behind it all? Presented in a first-person perspective, Lucid Cycle casts you as the dreamer, exploring a series of short yet vivid scenarios. Make sense of each to transport yourself to the next scene. You may need to locate a hidden object, leap across platforms suspended in space or retrace your steps to find your way forward. None of these vignettes are the same, but they’re all paint on the same tapestry.