QUByte Classics - The Immortal by PIKO
The Labyrinth holds mysteries unfit for mortal eyes. Mysteries of eternal life. Of sudden death. Of sorcery and betrayal. The Immortal is an isometric action-adventure game, with combat scenes and multiple choices when it comes to story. Developed in 1990, this game is a fan favorite of the old times of Nintendo/mega drive. The game consists of the player controlling an unnamed sorcerer, apprentice of Mordamir. The sorcerer faces various deadly creatures and traps in a dungeon, where at each stage he discovers more details about the story of his journey and finding new allies, items and dangers. The player must solve puzzles, avoid deathtraps, use magic spells (in the form of books and scrolls), and acquire various items in order to survive the labyrinth.