Cities: Skylines II - Bridges & Ports
Connect city and sea Link your city to the sea with 20 new bridges, including drawbridges and lift bridges. These are movable structures that allow ships through seaways without the need for towering bridges. Drawbridges carry vehicles and pedestrians, while lift bridges handle vehicles and rail traffic. They're available in various sizes, each with distinct styles, realistic movement, and warning alarms for approaching ships. Of course, new opportunities introduce new challenges. Managing traffic over these bridges while keeping seaways moving is now part of the puzzle. With smoother seaways, ferries become a natural choice to connect neighborhoods and get commuters where they’re going. Ferries also bring city life closer to the shore by making it part of people's daily routines. But why not make it a destination? Bring the shoreline to life with nine new parks, leisure piers in different sizes and quays that handle anything from simple paths to multi-lane roads. Spotlight it all with one of four new lighthouses, one of which doubles as a tourist landmark. Customize your harbor Tailor your new harbor to the city’s layout and terrain. And scale it to fit your ambitions without sacrificing its real-world appearance. It all begins with the harbor gate you select. It’s the main building in the port and its point of entry. Gates are available in three sizes that accommodate more traffic as you scale up. Expand with upgrades that boost your port’s efficiency, safety, and security. There are new storage facilities and ore yards. Passenger terminals, a customs office, and an emergency response unit.There’s even an employee canteen. And that’s not all. Balance industry with culture by constructing a maritime museum. Or build a conference center to attract visitors from near and far. Expand marine industries Develop inland fish farms or expand into open-water fishing with fishing piers, fishing areas, and offshore farms to raise your slippery livestock. Open-water fishing also means boats. And don’t forget warehouses to store fish before it's shipped off to processing plants. Offshore oil fields open up another revenue stream. Build your industry with piers, pipelines, and storage tanks, then complete the setup with rigs connected by oil tanker lines. Assets, maps, and more The expansion unlocks over 100 new assets, plus new achievements, and never-before-seen maps, including a peninsula, a bay, and vast great lakes.