Castle of Heart: Retold
Rescue the last Slavic priestess before the curse turns you into dust! Castle of Heart: Retold is a massively upgraded and expanded version of the original game, featuring significant enhancements across gameplay, story, visuals, and more. Stand against the Sorcerer—a servant of the evil god Chernobog—to rescue the last priestess of the goddess Mokosh and liberate the land from his tyrannical rule. As a Slavic warrior named Svaran, you must overcome not only magical creatures and lethal contraptions, but also a terrible curse that has turned your body to stone. You need to keep your kill streak going—otherwise your body will begin to disintegrate, eventually costing you limbs and the ability to wield weapons! CHALLENGE WORTHY OF A KNIGHT Travel across four distinct Slavic landscapes and prove your worth against the Sorcerer’s minions and blood-thirsty mythological creatures such as chorts, ghouls, and vodniks. Master your swordsmanship and tip the odds in your favor with dozens of melee and ranged weapons—from torches and hatchets to javelins and crossbows. Test your skills and reflexes in challenging boss battles against powerful, intimidating foes. REMADE. REFINED. RETOLD. Experience the definitive version of Castle of Heart, boasting a legendary number of improvements. Immerse yourself in a medieval world made more beautiful thanks to new animations, updated character models, improved lighting, remixed music, and more detailed environments. Enjoy massively enhanced gameplay with rebalanced combat and platforming, a vastly improved player interface, and more responsive controls. Thanks to much smoother gameplay, everything now comes down to your skills and tactics! AN OLD SLAVIC LEGEND Discover the untold legend of Svaran and Mira, who dared to defy the will of the Sorcerer and found themselves caught in the battle of good and evil. In Castle of Heart: Retold, every line of dialogue has been rewritten and every cutscene remade. Challenge yourself to collect all the Crystals of Mokosh and unlock fully reimagined endings to the story!