Van de imposante Mercuryklasse battlestar tot de toonaangevende modern basestar, bevat dit schip zes schepen van het moderne tijdperk van Battlestar Galactica. Deze schepen kun je in skirmish, multiplayer en anabasis gebruiken. Let op: deze schepen zijn niet speelbaar in de verhaalcampagnes. Koloniale schepen Colonial Mercury - zware moderne battlestar De Mercuryklasse battlestar is het toppunt van koloniale vloottechniek. De Mercury is uitgerust met ongeëvenaarde bepantsering en vuurkracht en staat misschien wel het meest bekend om zijn opgestapelde omgekeerde ventrale vluchtpods die uitzonderlijke ondersteuning voor vechters bieden. Colonial Valkyrie - Ondersteunende battlestar De Battlestar Valkyrie is een type battlestar dat populair werd in de jaren na de eerste Cylonoorlog. Zijn kleine frame is zwaar bewapend en daardoor is het een zeer manoeuvreerbaar artilleriegeschut. Colonial Viper MK VII - Moderne vechter voor dominantie in de ruimte De ongeëvenaarde koloniale vechter Cylonschepen Cylon Modern Basetar - Bevelschip In tegenstelling tot hun voorgangers vertrouwden deze basestars voor hun bescherming uitsluitend op raketten en vechters. Deze moderne basestars gebruikten een organisch romphars, waardoor structurele schade snel kon worden gerepareerd. Cylon Guardian Basestar - Basestarprototype Hoewel de ontwikkeling van deze basestar strikt geheim wordt gehouden, wordt aangenomen dat hij met het profetische hybride prototype en een groep Centurions aan operatie Raptor Talon is ontsnapt. Modern Raider - Moderne Cylonvechter De ultieme versie van Cylonvechtertechnologie.