Linjen mellem Mürzzuschlag og Gloggnitz blev anlagt for 170 år siden og var den første bjergbane med normalspor i Europa. Linjen, som er en perfekt blanding af natur og teknologi, går gennem passet med mange sving, tunneller samt ikoniske broer og viadukter. I modsætning hertil er Semmering blot en del af den lige så historiske Südbahn. Efter at have snoet sig gennem bjergtoppene til Gloggnitz, retter linjen sig ud. Linjen stammer fra 1842. Linjen skynder sig herefter til Wiener Neustadt, den travleste station i Niederösterreich. I Train Sim World 4 kan du ræse ad den 27 km lange strækning af Südbahn ud af Wiener Neustadt, inden du skifter tempo ud med naturskønne udsigter over det 41 km lange Semmering-pas. Ved roret i regional- og godstrafikken med ÖBB 1116 og ÖBB 4024 krydser du de toetagers viadukter og den klippefyldte, træbevoksede topografi i denne dobbeltsporede bedrift.