Tag på tjeneste med et enkelt spors i Tyskland med Maintalbahn, som er kendetegnet ved langsommere løb og at køre forbi modkørende trafik. Blandt passagertrafikken af Aschaffenburg og Miltenberg fragtes der fra lokale industrier og Main River-havnen. Mange linjer drager stadig nytte af dieselkraft, og siden århundredeskiftet har DB BR 642 været overalt at se. En 2-bils DMU skabt til at blive anvendt på landlige ruter, med innovativt design af lave gulve og egenskaber med fælles bogier, som gør den både tilgængelig og behagelig at være i. Sammen med vognen står BR 363-shunteren, som kan rulles sammen med vogne i træk for at levere alle mulige typer af varer. Sørg for at overholde tidsplanen og at enkeltsporslinjen er kørende, tag imod opgaven og få tanket de lokale dieselmotorer op, så du kan køre effektivt, uden at løbe tør! Gå på opdagelse på skinnerne, der er både gamle og nye trækkræfter med Maintalbahn til Train Sim World 4.