Den linje, der i dag kaldes Fife Circle Line, blev bygget af flere forskellige selskaber, og allerede i 1840'erne opstod der mange forgreninger. Der er imidlertid en væsentlig hindring, som i første omgang afholdt linjerne fra at mødes: Firth of Forth, en massiv flodmunding nord for Edinburgh. Den almægtige Forth Bridge strakte sig over 8000 fod og bragte jernbanen højt over vandet og etablerede en afgørende forbindelse mellem nord og syd. Resultatet blev en sammenkobling af linjer via kysten samt "løkke-linjen", som deler sig ved Inverkeithing og Kirkcaldy. Stig ombord på ScotRail BR Class 170 i Train Sim World 4, en populær DMU i hele Storbritannien, og kør gennem regionerne Lothian og Fife på en af Skotlands allersidste dieseldrevne pendlerlinjer. Med muligheden for fri kørsel kan du udforske ruten, som du har lyst. Flying Scotsman ville føle sig hjemme, mens den kører over den verdenskendte Forth Bridge!