1980'erne lokker, og der er masser af ujævne ture i Storbritanniens længst tjenende "stop gap", klasse 142 i Blackpool Branches: Preston - Blackpool og Ormskirk. "Pacer" blev designet til at være en billig afløser for gamle DMU'er og ville komme til at betjene de regionale netværk i over 3 årtier. Vend tilbage til dengang, hvor Pacer var helt ny på lokalruterne i Lancashire. Autentiske ekspresruter venter, ledet af arbejdshesten klasse 47, der byder på en mere behagelig rejse for dem, der rejser mellem West Coast Main Line og Blackpool. Traktionsmotorerne blev også sat på prøve i godstransporten, hvor de trak tunge tanktog op ad den delvist nedlagte Burn Naze-grenbane. Med masser af detaljer, bl.a. nedlagte stationer, signalbokse med interiør og infrastruktur langs linjen, har Just Trains' Blackpool Branches ramt hjertet og nostalgien i den britiske jernbaneæra, og skal bare opleves i Train Sim World 4.