Med en historie, der strækker sig over 160 år, har jernbanen mellem Rosenheim - Salzburg længe været en vigtig forbindelse mellem Tyskland og Østrig. I dag er strækningen en central forbindelse for alle former for trafik og har gennemgået en række forbedringer gennem årtier. DB BR 111 sætter farten op fra det klassiske førerhus i en af 1970'ernes legender og tager af sted fra Rosenheim på regionale, men også internationale ruter. Kør gennem landskabet og kryds grænsen til Salzburg. Ud over 111'eren er der en række forskellige trækkrafter, herunder BR 185.2 og ÖBB 4024 til godstransport og S-Bahn-tjeneste. I Train Sim World 4 er strækningen genskabt, som den så ud i 2013, stadig med klassisk DB-trækkraft, dog med den nye baldakin fra Salzburg Hbf. Besøg byerne i de bayerske bakker, og kør over grænsen på Bahnstrecke Salzburg - Rosenheim!