Forholdene i Garcia-familien spidser til, da de finder ud af, hvordan New Frontiers ledelse fungerer. Som Javier skal du beslutte formen og arten af din valgte familien. Samtidig rykker en flok walkers tættere og tættere på Richmond, og det lægger pres på både allierede og fjender. Mens mistilliden vokser sig større og større, er du nødt til at afgøre, om blod er tykkere end vand... 4. episode ud af en spilserie i fem dele. Køb af denne tilføjelse kræver The Walking Dead: A New Frontier - Episode 1.