I ARK: Genesis, fortsæt ARK-historien, mens du eventyr gennem eksotiske nye verdener med helt nye mission-baserede gameplay. Oplev, udnyt og mestre nye skabninger, nye artefakter, våben og strukturer i modsætning til noget, du har set endnu! Med Genesis Part 2 er sagaen nu færdig, og hundreder af timers nyt historieorienteret ARK-gameplay venter på dig!