SILENT HILL f
I 1960-talets Japan blir Shimizu Hinakos ensliga hemstad Ebisugaoka uppslukad av en plötslig dimma, så att hennes hem förvandlas till en påträngande mardröm. Allt eftersom staden försjunker i tystnad och dimman tätnar måste Hinako hitta rätt på Ebisugaokas slingrande stigar, lösa komplicerade pussel och konfronteras med groteska monster för att kunna överleva. Låt dig ryckas in i Hinakos värld, så som den tänkts ut av den beryktade författaren Ryukishi07, med hänförande musik av bl.a. Akira Yamaoka, och vackra visuella effekter i en gripande historia om tvivel, ånger och oundvikliga val. Kommer Hinako att ta till sig den skönhet som ligger dold i fasan, eller ge efter för den galenskap som väntar? Upptäck ett nytt kapitel i SILENT HILL-serien, där psykologisk skräck kombineras med en oförglömlig japansk miljö. *Detta spel innehåller skildringar av könsdiskriminering, övergrepp mot barn, mobbning, narkotikaframkallade hallucinationer, tortyr och grafiskt våld. Detta spel utspelar sig i Japan på 1960-talet och innehåller skildringar som bygger på den tidens seder och kultur. Skildringarna återspeglar inte utvecklarnas eller några andra inblandade personers åsikter eller värderingar. Om du tycker det känns olustigt när du spelar, ta då en paus från spelandet eller prata med någon du har förtroende för.